"Mądrzy, sprawni i zdrowi - drzwi do kariery"
INFORMACJE O PROJEKCIE
„Mądrzy, sprawni i zdrowi – drzwi do kariery” – tak brzmi tytuł projektu na zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku.Partnerem szkoły jest Niepubliczne Gimnazjum dla Młodzieży w Lubsku. Projekt ten otwiera ogromne możliwości przed szkołami, opiewa na kwotę około 270 tysięcy.
Fundusze pozyskane z Unii Europejskiej pozwolą na szeroki wachlarz zajęć pozalekcyjnych dla uczniów, którzy będą mogli uczestniczyć w warsztatach dziennikarskich i teatralnych, odbywać się będą również zajęcia z logopedii dla uczniów z dysfunkcjami. Młodzież po trudach nauki będzie mogła relaksować się na basenie, dziewczyny będą mogły oddać się zajęciom tanecznym, instruktor projektu zapozna uczniów z tematem „Moja mała Ojczyzna w Unii Europejskiej” organizując liczne wycieczki piesze i rowerowe. Chętni będą mogli uczyć się, jak odnaleźć się w cyfrowym świecie, w matematycznych zawiłościach czy w labiryncie życia. Uczniowie będą mieli możliwość utworzyć firmę szkolną i rozwijać swoje umiejętności językowe.
Również nauczyciele znajdą coś dla siebie. Aby uatrakcyjnić lekcje będą mogli uczestniczyć w szkoleniach z metod aktywizujących i kryterialnego oceniania.
Projekt sfinansuje transport dojeżdżającym uczniom, aby każdy mógł w nim aktywnie uczestniczyć.
Jedną z zalet projektu jest również możliwość wyposażenia szkoły w dodatkowy sprzęt audiowizualny, wszyscy czekają z niecierpliwością na tablicę interaktywną.
Zarząd projektu z koordynatorem panią dyrektor G.Fiedler już planuje kolejne projekty, aby szkoła nie tylko tętniła życiem w czasie nauki, ale i w godzinach popołudniowych.
Rozpoczęła się rekrutacja
Pod koniec października odbyło się spotkanie organizacyjne wszystkich uczestników projektu. Koordynator projektu pani dyrektor G. Fiedler opowiadała ze szczegółami o projekcie, zasadach uczestnictwa.
Każdy uczestnik projektu otrzymał taki ładny długopis.
Projekt ruszył wielką parą
W Zespole Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych i Niepublicznym Gimnazjum dla Młodzieży w Lubsku ruszył z wielką parą projekt „Mądrzy, sprawni i zdrowi- drzwi do kariery” – projekt zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych, na które realizacje szkoła pozyskała ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Europejskiego. Szkoła od samego rana aż do późnego popołudnia tętni życiem.
W ramach projektu zaplanowano wiele atrakcyjnych działań: odbywają się już pierwsze zajęcia edukacyjne, w ramach których uczniowie mogą poszerzyć swoje wiadomości z biologii, matematyki, informatyki, języka angielskiego i niemieckiego.
Podczas zajęć terenowych uczestnicy projektu oznaczają specjalnym kluczem rośliny, wykorzystują wiedzę zdobytą podczas zajęć teoretycznych.
Dużą popularnością cieszą się zajęcia z matematyki, szczególnie w obliczu obowiązkowej matury z tego przedmiotu.
Nauczyciele informatycy przenoszą uczniów w wirtualny świat, a na zajęciach z geografii planują wspólne wyjazdy, nie tylko palcem po mapie, bo w planach jest wiele ciekawych wycieczek rowerowych i nie tylko.
W najbliższych dniach w ramach warsztatów dziennikarskich odbędzie się spotkanie z redaktorami Radia Zachód.
Tradycją w ZSOiE jest premiera sztuki teatralnej w Lubskim Domu Kultury, którą już dziś podczas warsztatów teatralnych szykują uczniowie, a jeszcze zakup kostiumów, wyjazdy do Teatru Lubuskiego, oj czeka tu uczniów wiele niespodzianek.
Szkolna firma już również rozpoczęła swoją działalność i pomału przygotowują do sprzedaży karki świąteczne, w końcu w ramach zajęć z przedsiębiorczości uczą się, jak być dobrym managerem.
Zajęcia z języków obcych dają uczniom wspaniałą możliwość pokonania barier językowych, poznania nowych kultur, obyczajów i obrzędów, a w niedalekiej przyszłości uczniowie będą mogli sprawdzić swoje umiejętności podczas wyjazdów zagranicę.
Uczennice najbardziej cieszą się z zajęć pod tytułem: „charyzmatyczne tancerki”, gdzie pod okiem swojej instruktorki uczą się kroków tańca.
Z niecierpliwością uczestnicy projektu czekają na naukę pływania na basenie w Żarach, śmiechu tam co nie miara.
Wszyscy uczniowie, biorący udział w projekcie otrzymają „prezenty” w postaci darmowych podręczników, pendrive, dyktafony cyfrowe itd.
Najbardziej czekamy wszyscy na tablicę interaktywną, nauczyciele już uczestniczyli w szkoleniu, aby móc ją maksymalnie wykorzystywać na zajęciach.
Zajęcia w terenie
W ramach projektu „Mądrzy, sprawni i zdrowi – drzwi do kariery” w ZSOiE prowadzone są pozalekcyjne zajęcia terenowe. Zajęcia odbywają się raz w miesiącu w soboty, a przeprowadzane są na łonie natury. Uczestnikami pozalekcyjnych zajęć są głównie uczniowie klas pierwszych i drugich. Cel zajęć to min.: poznanie, zrozumienie i pokochanie otaczającej nas przyrody, pobudzanie wrażliwość uczniów na zjawiska przyrodnicze, poznawanie i uczenie się przyrody poprzez obserwacje, kontakt ze światem roślin, zwierząt, grzybów, kształtowanie umiejętność samodzielnego myślenia i oceny rzeczywistości przez aktywne uczestnictwo w rozwiązywaniu problemów, pobudzanie uczniów do refleksji i zrozumienia przez nich swojego miejsca w przyrodzie, uczenie uczniów pracy w grupie podczas obserwacji, rejestracji i interpretacji zjawisk przyrodniczych, a także posługiwania się kluczami do oznaczania roślin i zwierząt itp.
Tematyka zajęć jest zróżnicowana, ściśle powiązana z porą roku i warunkami atmosferycznymi. Uczniowie na zajęciach min.: rozpoznają, oznaczają za pomocą kluczy, atlasów: rośliny, zwierzęta, mchy, porosty, grzyby, paprocie, uczą się również rozpoznawać zwierzynę, głównie leśną, po tropach na śniegu, śladach żerowania itp.
Miłośnicy przyrody zajmują się również zbieraniem materiału zielnikowego, robią fotografie, przygotowują prezentacje multimedialne, kronikę itp. Zajęcia przebiegają w miłej i przyjaznej atmosferze.
Wszystkie środki dydaktyczne zostały zakupione w ramach projektu.
Organizatorem i pomysłodawcą zajęć jest nauczyciel ZSOiE mgr Izabela Pasicka.
Pierwsze wydania gazetek szkolnych
W ramach warsztatów dziennikarskich prowadzonych przez panią Ewę Zienkiewicz - Franczak uczniowie Zespołu Szkół oraz Gimnazjum zredagowali pierwsze wydanie gazetki.
Przygody z projektem
Spektakl poetycki ,,Panta Rhei"
W ramach projektu „Mądrzy, sprawni i zdrowi - drzwi do kariery” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Europejskiego w auli ZSOiE w Lubsku odbył się 17 grudnia spektakl poetycki „Panta Rhei” przygotowany przez młodzież z warsztatów poetyckich pod okiem pani Zofii Zawiślak – pomysłodawczyni i reżysera wieczoru.
Trudny temat przemijania przedstawiony został przez proste, ale wyraziste symbole, obrazy plastyczne, teksty poetyckie, taniec i dobraną muzykę, która doskonale podkreślała nastrój grozy i strachu przed śmiercią. To połączenie różnorodnych artystycznych form przekazu dało efekt pięknego i wzruszającego widowiska, które wzbudziły w odbiorcy zachwyt i nadzieję na ,,coś” lepszego. W zrozumieniu piękna poezji pomogła także scenografia – zaciemnione okna oraz zapalone światełko od niewielkiej lampki.
Każdy artysta otrzymał z rąk pani dyrektor G. Fiedler tomik wierszy.
Wycieczka do teatru
uczestników warsztatów artystycznych
Również w ramach projektu młodzież z warsztatów artystycznych wzięła udział w wycieczce do Teatru Lubuskiego na spektakl „ Tektonika uczuć” Erica Emanuela Schmidta. Młodzież podpatrywała kunszt artystyczny aktorów, scenografię, aby dobrze przygotować się do swojej premiery w maju.
Charyzmatyczne tancerki
W ramach projektu odbywają się zajęcia "Charyzmatyczne tancerki". Podpatrzyliśmy, jak nasze cheerlaederki pięknie się prezentują, a jak pięknie tańczą.
Jak ryba w wodzie
Głównym celem zajęć na basenie jest podniesienie sprawności młodzieży poprawa stanu zdrowia oraz różne możliwości spędzania wolnego czasu. Poniżej prezentujemy zdjęcia jak uczestnicy projektu doskonale bawią się na basenie w Żarach pod czujnym okiem pani L. Siwińskiej i L. Banasia. Tylko pozazdrościć!
Poznali tajniki warsztatu dziennikarskiego
W grudniu 2009 odbyła się wycieczka uczestników warsztatów dziennikarskich do Gazety Lubuskiej. Wszyscy zapoznali się z warsztatem pracy prawdziwego dziennikarza, z całym zespołem redakcyjnym, aby móc tworzyć jeszcze lepsze gazetki szkolne. Z niecierpliwością czekamy na następne wydania gazetek.
Szkolenie dla nauczycieli
24 marca 2010 roku nauczyciele naszej szkoły odbyli szkolenie „Kryterialne ocenianie” prowadzone przez panią doktor Arletę Konopczyńską. Koordynator projektu pani Gabriela Fiedler wręczyła wszystkim uczestnikom projektu zaświadczenie. Z kolei w miesiącu kwietniu nauczyciele uczetniczyli w szkoleniu ,,Metody aktywizujące".
Byliśmy w ZUS
Uczestnicy zajęć z przedsiębiorczości wyruszyli z wizytą do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Żarach. Czekamy na relację!
,,Matematyka bez granic"
Dnia 18 marca br. odbył się międzynarodowy konkurs „Kangur matematyczny”, w którym udział wzięli uczniowie w ramach projektu zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych „Mądrzy, sprawni i zdrowi – drzwi do kariery”. Konkurs matematyczny urósł już do rangi matematycznego święta, stąd też uczestnicy projektu przystąpili do niego ochoczo. Wyniki poznamy dopiero pod koniec maja. Tego samego dnia odbył się też konkurs na plakat matematyczny – „Matematyczna plakatowania”.
Wpłynęło wiele prac o różnej technice wykonania. Wśród nich wyróżniono dwie: Mileny Walczak i Martyny Raś.
Laureatki konkursu otrzymały atrakcyjne nagrody rzeczowe. Wszystkie plakaty zdobiły korytarze szkolne i propagowały matematykę w społeczności uczniowskiej.
W najbliższych dniach odbędą się Regionalne Zawody Matematyczne, dzięki którym wyłonimy, wśród uczestników projektu, „Mistrza szkoły”.
Relacja z wycieczki
do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Żarach
26 marca 2010 r. 15 osobowa grupa uczniów uczęszczających na zajęcia „Twoja przyszłość w Twoich rękach” w ramach projektu „Mądrzy sprawni i zdrowi - drzwi do kariery” odbyli wycieczkę edukacyjną do ZUS w Żarach.
Kierownik ZUS serdecznie nas przyjął. Podczas wycieczki opiekę nad grupą objęła pracownica ZUS zajmująca się sprawami osób zakładających działalność gospodarczą. W trakcie spotkania zapoznani zostaliśmy z procedurą zakładania działalności, otrzymaliśmy dokumenty, które są wymagane przy zakładaniu działalności gospodarczej, nauczyliśmy się prawidłowo wypełniać dokumenty dotyczące ubezpieczenia społecznego. Pokazano nam stanowiska pracowników do których należy się zgłosić podczas procedury rejestracyjnej. Zapoznano z terminami jakich należy przestrzegać przy prowadzeniu działalności gospodarczej, jakie są konsekwencje nie przestrzegania obowiązku ubezpieczenia.Logopedia - Ortografek
Nieodzownym składnikiem wykształcenia współczesnego człowieka jest wysoki poziom umiejętności posługiwania się językiem polskim w mowie i piśmie. Dlatego jednym z podstawowych zadań szkoły jest nauczenie dzieci poprawnego mówienia i pisania. Integralną częścią procesu poprawnego pisania jest opanowanie ortografii. Umiejętność tę kształtuje się poprzez systematyczną, planową i wytrwałą pracę z uczniami w ciągu całego okresu nauki szkolnej.
Praca nad prawidłowym opanowaniem ortografii wymaga wiele trudu i wysiłku zarówno ze strony ucznia jak i nauczyciela. Jej skuteczność zależy jednak od wielu czynników do których należą:
- koordynacja wzrokowo - ruchowa i orientacja przestrzenna,
- stopień zaawansowania analizy i syntezy słuchowo - wzrokowej,
- koncentracja uwagi, pamięci,
- tempo i technika czytania,
- zdolność logicznego myślenia,
- znajomość zasad ortograficznych i gramatycznych,
- właściwa organizacja i atmosfera pracy.
Koncepcja programu:
Opracowany program przeznaczony jest dla uczniów klas pierwszych i drugich gimnazjum, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności w zakresie ortografii. Uczestnictwo w zajęciach umożliwia młodzieży przezwyciężanie trudności w pisaniu i prowadzi do wyrobienia nawyku ortograficznego oraz wdraża uczniów do samokontroli i samooceny. W programie zawarte są cele kształcenia oraz procedury ich osiągania, tematyka zajęć, środki dydaktyczne i przewidywane osiągnięcia uczniów. Program realizowany jest na zajęciach koła ortograficznego w ramach logopedii, raz w tygodniu.
Cele programu:
Cele ogólne:
- budzenie i rozwijanie zainteresowań uczniów ortografią,
- opanowanie zasad ortograficznych i właściwe ich stosowanie w pisowni,
- wykształcenie spostrzegawczości ortograficznej, polegającej na łatwości zauważania błędu w zapisie,
- uświadomienie uczniom konieczności nauki ortografii i przestrzegania zasad ortograficznych.
Cele szczegółowe:
- zaznajamianie uczniów z regułami ortograficznymi i właściwym ich stosowaniem,
- utrwalanie materiału ortograficznego drogą różnych ćwiczeń, gier interaktywnych i zabaw dydaktycznych,
- kształcenie spostrzegawczości ortograficznej, samodzielne poprawianie błędów,
- stosowanie poznanych zasad w pracach pisemnych,
- rozwijanie czujności ortograficznej (zapobieganie błędom w zapisie wyrazów),
- kształcenie analizy wzrokowo - słuchowej wyrazów,
- rozwijanie różnych form aktywności uczniów,
- wdrażanie do samokontroli i samooceny,
- łączenie nauki z zabawą,
- zapoznanie z możliwością wykorzystania komputera w nauce ortografii,
- przygotowanie uczniów do konkursów ortograficznych,
- praca nad kaligrafią dla uczniów mających dysgrafię.
Procedury osiągania celów:Osiągnięcie założonych celów będzie możliwe dzięki wprowadzeniu na zajęciach ortograficznych różnorodnych:
Najczęściej stosowanymi metodami na tych zajęciach będą metody poszukujące i metody operatywne, gdyż należą one do skutecznych form aktywizacji uczniów.
Środki dydaktyczne stosowane na zajęciach:
- ilustrowane słowniczki ortograficzne,
- tablice ortograficzne,
- gry interaktywne, planszowe „Memo-ortofrajda”
- loteryjki obrazkowo-wyrazowe,
- wierszyki,
- rymowanki,
- krzyżówki,
- zagadki,
- plątaninki,
- rebusy,
- ćwiczenia ortograficzne z serii „Ortograffiti”
- quizy.
19 kwietnia 2010 odbędzie się konkurs „Ortograficzna corrida” w ramach zajęć z logopedii i kółka ortograficznego. W czerwcu wyłoniony zostanie „Mistrz ortografii”.
Niezwykłe spotkanie
Dnia 20 kwietnia 2010 roku odwiedził naszą szkołę dr Janusz Szajkowski - wykładowca matematyki Uniwersytetu Zielonogórskiego. Poprowadził on dla nas wykład poświęcony tematyce różnych sposobów rozwiązywania zadań matematycznych. Dowiedzieliśmy się, że znajomość wzorów skróconego mnożenia jest kluczem do odnalezienia wyników większości zadań pojawiających się rokrocznie na maturze.
Konkurs Matematyczny Mistrz Szkoły
W ramach projektu zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych ,,Mądrzy, sprawni i zdrowi - drzwi do kariery" odbył się konkurs ,,Matematyczny Mistrz Szkoły". w konkursie wzięli udział członkowie koła matematycznego. W kategorii klas drugich I miejsce wywalczył Łukasz Dunowski, natomiast w klasach pierwszych największą liczbę punktów zgromadził Przemysław Zajączkowski. Zwycięzcy otrzymali w nagrodę bardzo ciekawe książki oczywiście o tematyce matematycznej.
Sprawozdanie z wycieczek odbytych
w dniach 16,21 i 24 kwietnia 2010 r.
do Jezior Wysokich w ramach zadania „ W labiryncie życia – koło biologiczne”.
Termin: 16, 21, 24 kwietnia 2010 r.
Miejsce: Jeziory Wysokie – Ośrodek Edukacji Przyrodniczo-Leśnej.
Instruktor: mgr biologii Gabriela Fiedler
Czas trwania: 6 godz. (8:00 - 14:00)
Każda grupa (3 grupy po 15 osób) wyjechała w w/w dniach o godz. 8:00 autobusem do Jezior Wysokich. W czasie jazdy instruktor przypomniał uczniom zasady posługiwania się kluczem do oznaczania roślin. O godz. 8:15 rozpoczęła się piesza wycieczka ścieżką edukacyjną ośrodka.
Podczas wycieczki przy pomocy klucza do oznaczania roślin oznaczano gatunki spotykane wzdłuż trasy. Uczniowie w praktyce nabyli umiejętności posługiwania się kluczem oraz zapoznali się z rodzimymi gatunkami. Wartością dodaną była integracja grup pochodzących z różnych środowisk i klas. Następnie uczestnicy zadania udali się do ogrodu dendrologicznego gdzie mieli okazję zapoznać się nie tylko z gatunkami drzew występujących w Polsce. Zwiedzono również muzeum Ośrodka Edukacji Przyrodniczo- Leśnej z bardzo ciekawymi ekspozycjami. Uczestnikom wycieczki bardzo podobało się wejście na wieżę widokową, z której można było obserwować przyrodę w najbliższej okolicy, w tym również tereny położone po stronie niemieckiej.
Założenia wyjazdu zostały całkowicie zrealizowane.
Na tropie absurdu
Już po raz 19. Teatr Szkolny „Bez Nazwy” z Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku zaprezentował swój kolejny spektakl na deskach Lubskiego Domu Kultury. Spektakl był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ten był inny niż wszystkie. Tego życzyła sobie sama pomysłodawczyni – wieloletnia autorka przedstawień – Zofia Zawiślak. Dlaczego inny? Już sama data premiery – 1 czerwca miała podwójny wymiar. Tego dnia świętowały nie tylko dzieci – swój dzień mieli także aktorzy z „teatru pani Zosi”, jak zwykło mawiać się w szkole.
W tym roku warsztaty teatralne współfinansowane były przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. To właśnie projekt „Mądrzy, sprawni i zdrowi – drzwi do kariery – projekt zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych”, który realizowany jest w szkole od listopada ubiegłego roku, umożliwił przygotowanie spektaklu i zakup potrzebnych rekwizytów, kostiumów oraz dekoracji. A ta, trzeba przyznać była dość minimalistyczna, żeby nie powiedzieć – ascetyczna: tablice pomalowane różnymi kolorami w rodzaju sztuki współczesnej, a po środku sceny sofa, na którą skierowane były światła reflektorów. Odpowiedni klimat wprowadziła świetnie dobrana muzyka.
Czerwcowe premiery spektakli w ZSOiE stały się już pewną tradycją szkoły. Jak zawsze cieszą się ogromnym zainteresowaniem młodzieży, rodziców i nauczycieli. Myśl przewodnia tegorocznej sztuki: „Życie to jest teatr czy może cyrk?” – nie jest jakoś szczególnie odkrywcza, ale niesie ze sobą ważny dla młodych ludzi przekaz, że rzeczywistość może stać się absurdem, ironią czy swoistą grą. Sam tytuł przedstawienia to właśnie nazwa jednego z największych cyrków świata – „Arlette Grus”. Okazuje się, że nasze życie to nie tylko „teatrum mundi”, jak niegdyś mawiali klasycy. To także ogromny cyrk absurdów, nonsensów życia codziennego, z góry zaplanowanych ról, takich, w które wcielili się ci młodzi ludzie ze szkolnego teatru: Paulina Bielak, Adriana Burlińska, Maciej Demczak, Patrycja Falkiewicz, Katarzyna Gruszka, Małgorzata Guzenda, Patrycja Kołodziejczyk, Wioleta Kotwicka, Marta Łapa, Natalia Miśkiewicz, Kinga Murawska, Adriana Pietras, Aneta Szuszka, Tomasz Trotzer, Grzegorz Wałach, Natalia Chmielowska, Bogumił Ekstert, Emanuela Górka, Karolina Gurbin, Sebastian Jędra, Alicja Kołodziejczyk, Malwina Kot, Aleksandra Krojcer, Katarzyna Markowska, Miranda Mrozowska, Emilia Ossowska, Paweł Pyrczek, Bartosz Trotzer, Martyna Urban, Aneta Wujciów.
Rzeczywistość ukazana w krzywym zwierciadle, absurdy, z którymi mamy do czynienia na co dzień, grały tego dnia pierwsze skrzypce. Konformizm, brak komunikacji w rodzinie, ludzka obłuda i hipokryzja, walka małżonków o majątek kosztem dziecka – to tematy poruszane przez aktorów szkolnego teatru i, co ważne, widziane ich oczami – bo o to właśnie chodziło reżyserce. Nawet najpiękniejsza scenografia czy urzekająca muzyka nie trafiają do widza, gdy gra aktorska pozostawia wiele do życzenia. W tym wypadku nie można tego powiedzieć. Aktorzy świetnie sobie poradzili z odegraniem scen kontrowersyjnych, wcieleniem się w role, bądź co bądź, dorosłych. Całość utrzymana w lekkim stylu, pełnym humoru i zabawy – niczym w cyrku. Zofia Zawiślak po raz kolejny nie zawiodła się na swoich podopiecznych. Udowodniła, że pracuje ze zgraną i utalentowaną grupą młodzieży. Pod wielkim wrażeniem inscenizacji była także obecna na premierze dyrektor ZSOiE a zarazem koordynator projektu – Gabriela Fiedler: „Jestem bardzo zadowolona z faktu, że młodzi ludzie, uczniowie naszej szkoły, angażują się całym sercem w tego rodzaju przedsięwzięcia. Poświęcają swój wolny czas na próby, naukę tekstu, wyjazdy. Cieszę się, że starają się poznać tę nie zawsze przecież kolorową rzeczywistość i co ważne – potrafią ją idealnie ukazać, mimo tak młodego wieku. Tego typu spektakle i działania edukacyjne na pewno przyczyniają się do tego, że ludzie zaczną dostrzegać ukryte prawdy, zaczną reagować na zło” – dodaje dyrektor. Obecni na sali młodzi dziennikarze z warsztatów dziennikarskich (organizowanych także w ramach projektu) tuż po premierze niestrudzenie wypytywali widzów o recenzję „na gorąco” tejże sztuki. Padały same pozytywne opinie pod adresem nie tylko przedstawienia, ale także o samej Zofii Zawiślak. „Jest łaskawa i niesamowicie cierpliwa. Podczas prób ostra i wymagająca – ale i tak każdy z nas gotowy był pójść za nią w ogień” – mówił jeden z aktorów. Tę zażyłość widać było po niekończących się podziękowaniach tuż po spektaklu.
To niezbyt długie przedstawienie bawi i uczy nie tylko młodzież, ale i dorosłych. Aktorzy ze szkolnego teatru stanęli na wysokości zadania. Postaci przez nich zagrane były dopracowane w najmniejszych szczegółach. Temat sztuki, scenografia i wreszcie niesamowita gra aktorska – to wszystko składa się na spektakl, o którym się nie zapomina tuż po przekroczeniu progu domu. A ten właśnie taki był.
W Zespole Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych i Niepublicznym Gimnazjum dla Młodzieży w Lubsku od listopada zeszłego roku realizowany jest projekt „Mądrzy, sprawni i zdrowi - drzwi do kariery” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Do dnia dzisiejszego odbyło się kilkanaście wycieczek.
W ramach warsztatów dziennikarskich uczestnicy projektu mogli zapoznać się z tajnikami warsztatu prawdziwego dziennikarza, odwiedzili redakcję Gazety Lubuskiej, byli w radio Zielona Góra, gdzie na żywo udzielali wywiadów, a swoje własne zmagania, nie tylko z odbytej w kwietniu wycieczki do Opery Wrocławskiej, ale i z innych działań obu szkół, wszyscy mogliśmy podziwiać w wydaniach szkolnych gazetek.
Również uczestnicy warsztatów artystycznych, w nagrodę za wspaniały spektakl dla całej społeczności szkolnej i całego miasta, wybrali się na biwak do Bronkowa, gdzie pod okiem instruktora, dalej „trenowali” swoje pasje artystyczne.
Dwa razy w miesiącu uczniowie korygowali swoje wady postawy na basenach w Żarach i Zielonej Górze.
Odbywały się również wycieczki rowerowe do Proszowa, gdzie przyszli informatycy tworzyli galerię zdjęć, do Jasienia i wycieczki doliną Lubszy, których rezultatem są prezentacje multimedialne o historii naszego regionu, do Jezior Wysokich, gdzie oznaczali rośliny według klucza.
Uczniowie mogli również poznać ciekawostki z naszego województwa podczas wycieczki do Zielonej Góry, Drzonowa, Ochli.
Uczestnicy projektu relaksowali się podczas wycieczki do Świerkowina, gdzie po zwiedzaniu Zoo Safari bawili się co nie miara na wszystkich dostępnych wycieczkach.
Należy wspomnieć również wycieczki do naszych zachodnich sąsiadów: zwiedzaliśmy zarówno przepiękne Drezno i stolicę Niemiec Berlin.
Projekt otworzył przede nami ogromne możliwości poznania własnego regionu z jego walorami, przełamania barier językowych.
W poniedziałek 6 grudnia 2010 roku w Gazecie Lubuskiej ukazał się artykuł pt. ,,Nauka za unijnie pieniądze”. W całości jest on poświęcony projektowi unijnemu ,,Mądrzy, sprawni i zdrowi – drzwi do kariery”, który realizowany był w nasze szkole.
TO JUŻ JEST KONIEC